Skip to main content

…ištrauka..

„Nuo 2026 m. sausio 1 d. pagal PKĮ pakeitimo nuostatas pensijų fondo dalyvis (toliau — dalyvis) iš pensijų kaupimo bendrovės galės gauti ne tik pensijų išmokas, kurios mokamos sulaukus pensinio amžiaus, bet taip pat turės teisę atsiimti kitokio pobūdžio išmokas — turto išmokėjimą sulaukus nustatyto priešpensinio amžiaus, turto dalies išmokėjimą, nutraukus pensijų kaupimą dėl priežasčių, susijusių su sveikata, sumų atsiėmimą. Atsižvelgiant į tai, pakeistas GPMĮ 17 straipsnio 1 dalies 46 punktas ir jame nustatyta, kad pajamų mokesčiu bus neapmokestinamos ne tik pensijų išmokos, bet ir kitos išmokos iš dalyvio vardu pensijų fonde sukaupto pensijų turto, kurios mokamos PKĮ nustatyta tvarka. Ši lengvata ir toliau bus taikoma tiek pagal PKĮ nuostatas gautoms išmokoms, tiek išmokoms, kurios mokamos pagal kitų užsienio valstybių įstatymų, reglamentuojančių analogiškas pensijų kaupimo nuostatas. Įstatymu GPMĮ 17 straipsnio 1 dalis papildyta 461 punktu, vadovaujantis kuriuo gyventojų pajamų mokesčiu taip pat bus neapmokestinamos iš pensijų kaupimo bendrovės dalyvio atsiimtos savo lėšomis sumokėtos pensijų įmokos ir investicinis prieaugis, kai dalyvis pasirinks nutraukti dalyvavimą pensijų kaupime pereinamuoju laikotarpiu (nuo 2026 m. sausio 1 d. iki 2027 m. gruodžio 31 d.). GPMĮ 21 straipsnio 1 dalies 21 punkto bei šio straipsnio 5 dalies pakeitimai — patikslinamojo pobūdžio, aktualizuojantys nuorodas į pakeistas PKĮ 8 straipsnio atitinkamas dalis. Dėl to GPMĮ lengvatų taikymas / netaikymas nesikeičia. Įstatymas įsigalioja 2026 m. sausio 1 d. ir jo nuostatos taikomos apskaičiuojant ir deklaruojant 2026 metų ar vėlesnių mokestinių laikotarpių pajamas.“